کلمه کلیدی دم دراز چیست؟
انتخاب کلمه کلیدی کوتاه و کسب جایگاه در آن، گرچه ترافیک بالایی در سایت ایجاد می کند اما رقابت بسیار شدیدی در رتبه گرفتن با این عبارات کوتاه وجود دارد. قطعا سایت های بسیاری قبل از شما، از این کلمه برای سئو خود استفاده کرده اند. پس چه راهکاری برای کسب رتبه بالاتر در سئو وجود دارد؟
کلمات کلیدی دم دراز که با نام long Term Keywords نیز شناخته می شوند، عبارتی است که معمولا از چهار کلمه یا بیشتر درست شده است. کاربران هنگام جستجوی محصولی خاص، کلمات کلیدی طولانی را در مرورگر سرچ می کنند. پس هر چقدر عبارت کلیدی خاص تر باشد، احتمال دیده شدن شما افزایش می یابد.
این بدان معناست که هرچه کلمات کلیدی خاص تری به محصول یا سایت خود اضافه کنید، احتمال اینکه مشتریان واجد شرایط بیشتری را برای بازدید از سایت خود داشته باشید، بیشتر است. کلمات کلیدی دم بلند، رتبه بندی ساده تری نسبت به کلمات کلیدی متداول دارند. هر چقدر عبارت کلیدی خاص تر باشد، سبب رقابت کمتر می شود.
در انتخاب کلمه کلیدی به چه نکاتی دقت کنم؟
قبل از هر چیز “هدف کاربر” را بررسی کنید. به این موضوع فکر کنید که کاربر هنگام جستجو در گوگل، چه هدفی دارد؟ مثلا وقتی عبارت “مسافرت شیراز” را تایپ میکند، به دنبال چه چیزی است؟ آیا قصد خرید بلیط دارد؟ به دنبال شناخت جاهای دیدنی شیراز است؟ هتل های شیراز را جستجو می کند؟ قصد دارد از وضعیت آب و هوای شیراز مطلع شود؟ یا …
اکنون موضوع سایت خود را در نظر بگیرید و با توجه به سوالاتی که در بالا مطرح کردید و پاسخ دادید، عبارات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. پس از انتخاب کلمه کلیدی دم بلند یا دم کوتاه، به درستی و به طور طبیعی با تعداد دفعات مناسب، در سایت خود از آن استفاده کنید.
مقاله مرتبط:
یکپارچه سازی استراتژی سئو و گوگل ادوردز در کسب و کارهای اینترنتی
مزایای کلمات کلیدی دم دراز
۱- رقابت کم
رقابت بین کلمات کلیدی طولانی کمتر است و تعداد کمی از سایت ها، این عبارات طولانی را هدف قرار می دهند.
۲- رتبه بندی آسان
اگر سایت تازه تاسیسی دارید، پیشنهاد می کنیم از عبارات کلیدی طولانی شروع کنید. البته طولانی بودن عبارات تا اندازه ای باشد که کاربران را به درستی جهت دهی کند و به سایت شما تشویق نماید. حتما چندین عبارت طولانی را برای سایت خود انتخاب کنید و فقط به یک مورد بسنده نکنید. پس از مدتی، کلمات کلیدی رقابتی تر را هم اضافه کنید و به مرور به کلمه کلیدی اصلی (head) برسید.
با این روش رتبه بهتری در آن عبارت کلیدی خواهید داشت. پس هر چه کلمه کلیدی بلندتر و تخصصی تر باشد، رقابت سر آن آسان تر است.
۳- نرخ تبدیل بالا و تبدیل کاربر به مشتری
وقتی کاربری عبارت طولانی را در مرورگر سرچ می کند، به احتمال زیاد قصد خرید دارد. مثلا شخصی که عبارت ” مانتو سفید بلند مجلسی” را جستجو می کند نسبت به فردی که کلمه “مانتو” را سرچ می کند، احتمال تبدیل شدنش به مشتری بیشتر است.
افرادی که کلمات کلیدی تخصصی تری استفاده می کنند، دقیقا می دانند دنبال چه چیزی هستند و این احتمال بیشتر وجود دارد که از سایت شما خرید کنند و یا از خدمتتان استفاده نمایند. پس سودآوری و رونق کسب و کارتان با عبارات کلیدی طولانی، حتمی است.
۴- مشخص بودن هدف
در کلمات کلیدی دم دراز، هدف مشخص تر بیان می شود و کاملا واضح است. کاربر دقیقا می داند به دنبال چه چیزی است، در نتیجه این نوع ترافیک بهترین شانس تبدیل را دارد.
۵- استفاده از کلمات کلیدی طولانی و کمک به بهبود رتبه در کلمات کلیدی کوتاه
برای پیشی گرفتن از رقبایتان، در مرحله اول از کلمات کلیدی طولانی شروع کنید و رتبه خود را بالا ببرید. پس از کسب رتبه در چندین عبارت طولانی و بهبود رتبه در آن ها، بدست آوردن جایگاه بالا در عبارات دم کوتاه و اصلی بسیار ساده می شود.
۶- تسریع رشد وبسایت های نوپا
۷- معرفی دقیق تر محصولات و سرویس ها
۸- تاثیر در افزایش فروش محصول یا سرویس
چگونه کلمات کلیدی طولانی انتخاب کنیم؟
۱- استفاده از Google Keyword Planner
این ابزار علاوه بر این که کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می دهد، اطلاعاتی در مورد حجم جستجو و پیش بینی در مورد نحوه عملکرد کلمات کلیدی در آینده به شما ارائه می دهد.
۲- استفاده از Google Autocomplete
از پیشنهادت خود گوگل برای یافتن کلمات کلیدی بلند استفاده کنید. این پیشنهادات بر اساس برخی از جملات مشابهی که کاربران در جستجوی آن هستند، به شما نمایش داده می شود.
به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی شما ” کفش اسپرت” است، در مرورگر خود آن را تایپ کنید و بعد از کلمه اسپرت space بگذارید، با این روش گوگل، چندین عبارت طولانی دم دراز به شما پیشنهاد می دهد.
مقاله مرتبط:
بهترین ابزار on-page SEO چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟
۳- استفاده از Searches Related To
در این روش مانند قبل کلمه کلیدی را در مرورگر تایپ کرده و سپس Enter را فشار دهید. صفحه را اسکرول کرده و پایین بروید. پیشنهاداتی که به شما نمایش داده شده است می توانند ایده ای برای انتخاب کلمات کلیدی دم دراز باشند.
۴- استفاده از چندین ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی
اگر به استفاده از یک ابزار برای تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی عادت کنید، قطعا تعداد بسیار زیادی از کلمات Long-Tail که مفید هستند را، از دست می دهید. پیشنهاد می کنیم از چندین ابزار برای تشخیص عبارات کلیدی طولانی استفاده کنید.
استفاده از Google Trends، Keyword Tool و Twitter Search به شما پیشنهاد می شود. به علاوه می توانید از افزونه کاربردی keywords everywhere در مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده نمایید. لازم به ذکر است که این ابزارها کاملا رایگان نیستند و ممکن است به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی نکنند. با این حال استفاده ترکیبی از این ابزارها میتواند در انتخاب کلمات کلیدی طولانی به شما کمک کند.
۵- ایده گرفتن از ویکی پدیا
حتما خودتان هم تجربه استفاده از این سایت را داشته اید و با کلمات کلیدی که اکثرا به صورت لینک شده به کاربر نمایش داده می شود، آشنا هستید. به علاوه در قسمت های “جستارهای وابسته” نیز که در انتهای صفحات ویکی پدیا نشان داده می شود، ایده های زیادی برای انتخاب کلمه کلیدی به شما خواهند داد.
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10